کارآفرینی

۸ عادت مشترک کارآفرینان موفق جهان

کارآفرینانمطمئناً همه‌ی ما عاشق مطالعه یا گوش دادن به داستان‌هایی هستیم که در مورد کارآفرینان موفق جهان صحبت می‌کنند. شاید گاهی اوقات این‌طور فکر کنیم که سحر و جادویی خاص یا نیرویی ویژه به کارآفرینان موفق جهان برای رسیدن به اهدافشان یا موفقیت در تمام سرمایه‌گذاری‌هایشان کمک می‌کند؛

اما اگر کمی واقع‌بین باشیم متوجه خواهیم شد که شانس یا سحر و جادو هیچ نقشی در موفقیت آن‌ها ندارند و تنها تلاش، تمرکز، زمان و تعهد ۱۰۰ درصد در قبال مسئولیت‌ها و وظایف روزانه است که موجب تولد موفقیت بی‌نظیر این انسان‌های خارق‌العاده می‌شود. معمولاً کارآفرینان موفق جهان وقتی به دنبال رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هستند و بی‌صبرانه برای کسب موفقیت‌های شگفت‌انگیز تلاش می‌کنند انرژی، صفات یا عادت‌های مشترکی از خود به نمایش می‌گذارند که به سختی می‌توان در وجود آدم‌های معمولی نظاره‌گر این عادت‌ها بود.

در ادامه با ۸ عادت یا ویژگی مشترک کارآفرینان موفق جهان آشنا خواهیم شد.

نکته‌ی جالبی که باید به آن توجه کنیم این است که دقیقاً همین عادت‌ها و صفات مشترک هستند که به این کارآفرینان باهوش و موفق اجازه می‌دهند مسیرها، سرمایه‌گذاری‌ها و کسب‌وکارهای جدید و بسیار موفق را راه‌اندازی و هدایت کنند.

۱-کارآفرینان موفق جهان برای رسیدن به اهداف خود پر از شور و اشتیاق هستند

کارآفرینان موفق فقط اهدافی را که به آن‌ها علاقه‌مندند و برایشان مهم و حیاتی هستند را دنبال می‌کنند. این شور و اشتیاق و علاقه‌ی بی‌نظیر به اهداف است که به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا وظایف و مسئولیت‌های روزانه را به طور کامل تکمیل کنند و تا لحظه‌ی رسیدن به مقصد دست از تلاش برندارند. وقتی دیگران برای پول و تأمین هزینه‌های خود کار می‌کنند آن‌ها به دنبال لذت بردن از کار و رسیدن به اهداف هیجان‌انگیز خود هستند. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق شوید باید به دنبال اهداف و فعالیت‌هایی بروید که برای شما هیجان‌انگیزند و در مورد آن‌ها شور و اشتیاقی غیر قابل وصف دارید.

۲- کارآفرینان موفق جهان هدف‌گرا هستند

آیا می‌توانید اهداف خود را ساده‌سازی کنید و فقط بر روی سه تا از مهم‌ترین هدف‌های خود تمرکز کنید؟ کارآفرینان موفق هر هدفی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد را دنبال نمی‌کنند بلکه با دقت و تمرکز کامل مهمترین اهداف خود را انتخاب و با جاه‌طلبی و شهامت و شجاعت تمام برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. برخلاف دیگر انسان‌های موفق آن‌ها فقط اهدافی را انتخاب می‌کنند که واقعی باشند و در بازه‌ی زمانی که برای رسیدن به آن‌ها در نظر گرفته‌اند قابل‌ دسترسی باشند. وقتی به عنوان یک کارآفرین تصمیم بگیرید در رسیدن به اهداف خود ثابت‌قدم باشید در هر سرمایه‌گذاری که شرکت کنید موفق و پیشرو خواهید بود.

۳-آن‌ها می‌توانند خوشی‌ها و لذات زودگذر را به تأخیر بی اندازند

کارآفرینان موفق جهان به خوبی می‌دانند که موفقیت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. زمان می‌برد. آن‌ها می‌دانند که قبل از اینکه ثمرات و پاداش کارهای خود را دریافت کنند باید با پشتکار به تلاش خود ادامه دهند و با صبر و بردباری موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند. کارآفرینان موفق می‌توانند خوشی‌ها و لذت‌های زودگذر و لحظه‌ای را به تأخیر بی اندازند. آن‌ها می‌توانند یک شب طولانی را تا دیدن طلوع و روشنایی موفقیت در انتظار و امید سر کنند.

۴- کارآفرینان موفق جهان از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردارند

آن‌ها می‌توانند با افکار و نیات خود ارتباط مؤثر و سازنده‌ای برقرار کنند. کارآفرینان موفق جهان به خوبی می‌دانند که تنها با تلاش‌های فردی و واحد نمی‌توانند به اهدافشان دست یابند. آن‌ها می‌دانند که برای رسیدن به اهداف خاص خود نیاز به حمایت و پشتیبانی دیگران دارند؛ اما حتی اگر یک تیم موفق و حمایتگر هم داشته باشید برای اینکه بتوانید پیام خود را به اعضای گروه یا تیم کاری خود برسانید باید مهارت‌های ارتباطی قوی و با کیفیتی داشته باشید و چند فرد با صلاحیت و باهوش را در تیم خود استخدام کنید.

۵-آن‌ها شجاع هستند

بگذارید با این حقیقت رو به رو شویم. برای اینکه ریسک کنید و با چالش‌های مختلف دنیای کارآفرینی مواجه شوید باید شجاع باشید. البته اینکه در منطقه‌ی آسایش و آرامش خود توقف کنید و حاضر نباشید برای تبدیل ایده یا طرح‌ها و اندیشه‌های خود به موفقیت، مسئولیت‌های گوناگون را بر عهده بگیرید به مراتب راحت تر و لذت‌بخش‌تر است. خوب، کافی نیست. کارآفرین‌های موفق و شجاع همیشه به دنبال نتایج عالی و شگفت‌انگیز هستند و اگر لازم باشد برای رسیدن به اهداف خود با چالش‌ها و خطرهای مختلف مقابله می‌کنند و همه‌ی آن‌ها را شکست می‌دهند.

۶- کارآفرین‌های موفق به چیزی که دنبالش هستند اعتقاد دارند

شاید شما به این ویژگی کارآفرینان موفق جهان خودباوری یا عقیده بگویید. صرف نظر از اصطلاح یا عبارتی که شما برای این ویژگی آن‌ها در نظر می گیرید، کارآفرین‌های موفق همیشه به خودشان اعتقاد دارند و باور دارند که می‌توانند موفق شوند. آن‌ها می‌دانند که اگر با تمام وجود چیزی را بخواهند می‌توانند به آن برسند. آن‌ها هرگز به غیرممکن‌ها یا جملاتی نظیر «قابل انجام نیست» و یا «این کار شدنی نیست» اعتقاد ندارند.

۷-آن‌ها نوع آور و خلاق هستند

در دنیای کسب و کار همیشه رقابت و احتمالات دیگری بر سر راه کارآفرین‌ها وجود داشته و خواهد داشت. چالش‌ها و مشکلات همیشه وجود دارند اما پیدا کردن راه‌حل‌های منطقی و مفید در قلب مشکلات به ذهنی خلاق و مبتکر نیاز دارد. کارآفرینان موفق جهان همیشه به دنبال یافتن پاسخ‌های صحیح هستند و پیوسته عوامل منفی که می‌توانند بر علیه آن‌ها عمل کنند را به حداقل ممکن می‌رسانند. آن‌ها خلاق و مبتکر هستند و همیشه به دنبال سرزمین‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های جدید هستند.

۸-کارآفرین‌های موفق باهوش و زیرک هستند

پول، سرمایه و گاهی اوقات آدم‌ها اشکال مختلف منابع هستند. کارآفرینان موفق جهان یا از سرمایه‌ی دیگران برای تبدیل ایده‌ی خود به یک تجارت موفق استفاده می‌کند و یا کارکنانی باصلاحیت استخدام می‌کند تا در مسیر تبدیل ایده به واقعیت به او کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا