موفقیت

چرا افرادی که غالبا سفر می کنند موفق ترند؟

مهارت‌ها و عادت‌های لازم برای موفقیت

موفقیت

تعریف موفقیت برای هر شخصی متفاوت است اما در حقیقت عده‌ای به آن دست پیدا می کنند و عده‌ای دیگر نه. چگونه است که این افراد به موفقیت می‌رسند؟

مطالب زیادی درباره‌ی مهارت‌ها و عادت‌های لازم برای موفقیت در زندگی وجود دارد و فکر می‌کنم اکثر مردم می‌دانند برای رسیدن به آن در حوزه‌های دلخواهشان چه کار کنند – مثل تقویت اعتماد به نفس و غلبه بر ترس. افرادی هستند که احتمال موفقیت در آنها بیشتر است. افرادی که زود به زود سفر می‌کنند با کاوش در دنیا مهارت‌های بیشتری از زندگی می‌آموزند. در ادامه دلایل موفقیت این افراد ذکر شده است:

1-‌ می‌دانند چگونه خارج از محدوده‌ی آرامش خود پیشرفت کنند.

افرادی که زیاد سفر می‌کنند اغلب در موقعیت‌های ناآشنا قرار می‌گیرند. آنها مجبورند از ناشناخته‌ها عبور کنند. با تجربیات جدید بیشماری روبرو شده و راهبردهای باارزشی برای کنار آمدن با شرایط می‌آموزند تا تمامی عدم قطعیت‌ها را به دوش کشیده و خونسرد و تاثیرگذار باشند.

2-‌ تغییر را می‌پذیرند و به استقبال آن می‌روند.

مسافران، چیزهای جدید را دوست دارند. افرادی که به طور مداوم با اتفاقات نو و مختلف احاطه می‌شوند، جلوی خستگی را گرفته و یاد می‌گیرند بهتر تمرکز کنند. این شیوه‌ی تفکر، نوآوری و خلاقیت را بهبود می‌بخشد.

3-‌ می‌دانند چطور احساساتشان را کنترل کنند.

مسافران بطور معمول سطوح مختلفی از استرس را تجربه می‌کنند. پرواز سخت، بازجویی نگهبانان و رفتار بد کارکنان هتل، ناراحتی افراد را برمی‌انگیزد. آنها توانایی کنترل احساساتشان را دارند و اگر تحت فشار قرار گیرند، خونسردی خود را حفظ می‌کنند و خودآگاهی دارند. این خودآگاهی، بهره‌وری را افزایش داده و به آنها کمک می‌کند دریابند که چه چیزی خوشحالشان می‌کند و در نهایت آنها را به موفقیت می‌رساند.

4-‌ اعتماد دارند و نیازی نیست همیشه تحت کنترل باشند.

مسافران همیشه باید به افراد غریبه تکیه کنند. مشکل زبان دارند، با راننده تاکسی‌های شهرهای مختلف سر و کله می‌زنند و به محبت و توجه دیگران وابسته‌اند. پذیرش این حقیقت که نمی‌توانند همیشه تحت کنترل باشند به آنها در برقراری روابط جدید کمک می‌کند. همچنین اعتماد به نفس بیشتری در پیدا کردن دوست دارند.

5-‌ ترسشان را کنترل کرده و از پس آن برمی‌آیند.

کلید موفقیت، اقدام به عمل است. وقتی زیاد مسافرت می‌کنید خود را در موقعیت‌های بدون بازگشت قرار می‌دهید. این موضوع باعث می‌شود بترسید و برای مقابله با آن، مهارت‌های خود را بکار بگیرید.

6-‌ فرصت‌ها را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند.

مسافران تجربه و دانش بسیار بیشتری نسبت به جهان اطراف دارند. از آنجایی‌که در معرض فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف قرار می‌گیرند، روش‌های بهتر و بیشتری برای انجام کارها می‌دانند. این دانش در شناخت فرصت‌ها و نوآوری در خانه و مکان‌های دیگر به آنها کمک می‌کند.

7-‌ برای رسیدن به خواسته‌هایشان می‌دانند چطور گفتگو کنند.

مسافران برای اینکه مورد سوءاستفاده‌ی دیگران قرار نگیرند، صحبت می‌کنند. برای اینکه آنچه می‌خواهید یا نیاز دارید را بدون تحمیل یا پرخاش بدست آورید باید مهارت خوب صحبت کردن را بلد باشید. این مهارت برای تاثیرگذاری بر دیگران اهمیت دارد و کمک می‌کند تا آنها ایده‌های کاری‌تان را فهمیده و آنها را بپذیرند و شما را بعنوان رهبر قبول کنند.

8-‌ زیبایی‌هایی را می‌بینند که دیگران نمی‌بینند.

مسافران چیزهای مختلفی می‌بینند و به ذهنشان یاد می‌دهند بر زیبایی‌ها تمرکز کند. چشم و ذهن آنها نسبت به هر چیز جدیدی حساس است. بطوریکه آنچه دیگران عادی و معمول می‌دانند را زیبا می‌بینند. این مهارت را عکاسان خبره و شاعران نیز دارند.

9-‌ اعتماد به نفس بیشتری دارند و هنگام آسیب می‌دانند چطور اعتماد به نفس خود را حفظ کنند.

افرادی که زیاد مسافرت می‌کنند یاد می‌گیرند بر خودشان تکیه کنند و آنقدر به خود مطمئن هستند که می‌توانند از پس خواسته‌هایشان برآیند. این عقیده به آنها کمک می‌کند تا در مقابله با موانع مقاوم باشند و به همین دلیل پس از شکست زودتر برمی‌خیزند.

10-‌ تفاوت افراد را بهتر درک کرده و آن را می‌پذیرند.

مسافران با افراد زیادی آشنا می‌شوند. از مردم درباره‌ی شهر و فرهنگشان سوالات مختلف می‌پرسند. البته این سوالات از پیش تعیین شده نیست و صرفا بخاطر کنجکاوی و علاقه‌ی مسافران به جمع‌آوری اطلاعات از مکان‌هایی است که دیدن می‌کنند. در نتیجه مسافران در یافتن دوست راحت‌تر عمل کرده و دیگران هم آنها را دوست دارند.

11-‌ می‌دانند چه زمانی از زندگی لذت ببرند.

اینکه یاد بگیریم در لحظه زندگی کنیم مزایای روحی و جسمی بسیاری دارد. مسافران می‌دانند که زمان زود می‌گذرد پس عقیده دارند باید در لحظه زندگی کرد.

12-‌ بیشتر لبخند می‌زنند و احساس خوشبختی می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد مسافرت انسان را شاد می‌کند. مسافران بیشتر از دیگران لبخند می‌زنند چرا که جاهای جدیدی را دیده‌اند. خوشحالند زیرا با افراد مختلفی آشنا شده‌اند، مناظر شگفت انگیزی دیده‌اند و غذاهای جدید و خوشمزه‌ای را امتحان کرده‌اند. مهارت زندگی کردن در لحظه، به شاد بودن نیز کمک می‌کند.

13-‌ موفق ها اهمیت گوش دادن را می‌دانند.

گوش دادن یکی از مهارت‌های زندگی است که مردم با آن در جدال‌اند. آموختن تمرکز و گوش دادن به دیگران در موفقیت نقش به سزایی دارد. دستیابی به موفقیت در برقراری ارتباط با دیگران خلاصه می شود و شما با درک مردم این روابط را می‌سازید. کسانیکه زیاد سفر می‌کنند می‌دانند که برای درک بهتر نیاز به گوش دادن دارند.

14-‌ کمتر قضاوت می‌کنند و همدل ترند.

رهبران بزرگ می‌دانند برقراری ارتباط با دیگران موجب افزایش وفاداری و پیشرفت شرکت می‌شود. مسافران یاد می‌گیرند یکدل باشند به همین دلیل از قضاوت دیگران پرهیز می‌کنند.

15-‌ شاید ثروتمند نباشند اما می‌دانند چطور پولشان را ذخیره و خرج کنند.

افرادی که زیاد سفر می‌کنند می‌دانند کجا پولشان را خرج می‌کنند. افرادی که هم مسافرت رفته و هم کار می‌کنند می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.

سفر الهام بخش است و با روش‌های مختلفی به ما آموزش می‌دهد تا شخصیت و مهارت‌هایمان را بسازیم. افرادی که زیاد سفر می‌کنند این مهارت‌ها را دریافته و در نتیجه موفق ترند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا