تجارت الکترونیک

۱۰ راه عالی برای افزایش ترافیک سایت

افزایش بازدید سایت

ترافیک سایتدارندگان وب‌سایت‌های موفق، گزارش می‌دهند که ۷۰ درصد از بودجه‌ی بازاریابی خود را صرف رسانه‌های خارج از وب، برای کشاندن مشتریان به سایت‌های خود می‌کنند.

در اینجا چند روش را می‌آورم که می‌توانید برای تشویق مردم به بازدید از وب‌سایت تان و افزایش ترافیک سایت خود از آن‌ها استفاده کنید:

۱-آدرس سایت خود را در تمامی تبلیغات قرار دهید

پست مستقیم، کاتالوگ‌ها، بسته‌های کارت، بازاریابی از طریق فاکس، آگهی‌های تبلیغاتی، اعلان‌های مطبوعاتی، صورت‌حساب‌ها و تجدید قراردادها

۲-از موتورهای جست و جو استفاده کنید

عنوان کوتاه، بسیار جالب و مهیج و برچسب‌های توصیفی برای هر صفحه بنویسید. روی عبارت کلیدی تمرکز کنید و از این عبارت در برچسب‌های توصیفی صفحات، تیترها، متن نوشته‌ها و برچسب‌های جایگزین استفاده کنید. کلمه‌ی کلیدی احتمال این را بیشتر می‌کند که کسی که در مورد موضوع مورد نظر تحقیق می‌کند، گذارش به صفحه‌ی شما بی افتد.

۳-مشتریان احتمالی را تشویق کنید که در سایت شما ثبت‌نام کنند تا اسمشان به فهرست سوابق مشتریان شما اضافه شود

مرکز مطالب و منابع، نمایش‌های رایگان، کاتالوگ، نمونه‌ها، طراحی، یا اشتراک خبرنامه رایگان از طریق پست الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار دهید.

۴-بنرهای تبلیغاتی را مد نظر داشته باشید

آن آگهی‌های کوچک باریکی که وقتی روی اینترنت هستید، بدون خواست شما روی صفحه‌ی نمایشگرتان ظاهر می‌شوند. ارائه‌ی بعضی از مطالب خود به عنوان شعار تبلیغاتی رایگان را آزمایش کنید. ولی با احتیاط آزمایش کنید. میزان تأثیرگذاری شعارها مرتب در حال نزول است و نرخ گردش در سایت معادل تنها نیم درصد است.

۵-اعلان‌های مطبوعاتی‌ای ارسال کنید که سایت جدید شما و اطلاعات موجود در آن را تبلیغ کند

این اعلان‌های مطبوعاتی می‌توانند محتوا (اطلاعات رایگانی که بازدیدکنندگان می‌توانند در سایت به آن دست یابند)، جامعه (جلسات و گروه‌های بحث و تبادل نظر اینترنتی)، یا تجارت (گستردگی خط تولید محصول یا محصول ویژه‌ی ارائه شده جهت فروش) تمرکز کنند.

۶-سایت خود را به سایت‌های دیگر لینک بدهید

هدفی برای خود قرار دهید مبنی بر اینکه هر هفته درخواست تعداد مشخصی لینک کنید. برای پیدا کردن سایت‌های مرتبط که می‌خواهید به آن‌ها لینک بدهید، کلمات کلیدی خود را جست و جو کنید و سپس درخواست خود را به آن‌ها ارائه دهید. انجمن‌ها، مجلات، مشاوران و سایت‌های مکمل را مد نظر داشته باشید.

۷-اتحاد و شراکت‌های استراتژیک ایجاد کنید

در ازای پرداخت درصد کوچکی از فروش به شرکت‌های دیگر، فهرست محصولات خود را در سایت آن‌ها ارائه کنید. به عنوان مثال، سایتی که در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کند می‌تواند اقدام به معرفی محصولات بازاریابی سایت دیگری در سایت خود کند. ارائه‌ی مقالات برای خبرنامه‌ی الکترونیکی را در ازای لینک به سایت و تبلیغات اضافی مد نظر داشته باشید.

۸-سایت خود را جذاب و گیرا کنید

در مشتریان احتمالی خود انگیزه‌ای برای مراجعه به سایتتان ایجاد کنید. مطالب خوب، معرفی منابع رایگان، مسابقات و رعایت المان‌های اصلی در طراحی یک وب‌سایت موفق بسیار مؤثر هستند.

اگر مردم علاقه‌ی چندانی به سایت شما نشان نمی‌دهند، مقداری تبلیغات خارج از اینترنت (مطبوعاتی) انجام دهید. مثال: کارت‌پستال‌هایی چاپ کنید که به معرفی وب‌سایت شما بپردازند و آن‌ها را برای تمام افرادی که اسمشان در فهرست پستی‌تان هست، بفرستید.

پست مستقیم اینترنتی ابزاری قدرتمند برای جذب مردم به وب‌سایت شماست. همچنین می‌توانید از خبرنامه‌ها، یا نشریات الکترونیکی شخصی هم استفاده کنید.

۹-آدرس وب‌سایت خود را روی نامه‌ها بعد از خط امضاء درج کنید

۱۰-هر هفته سایت خود را به روز کنید تا باعث شوید مردم مجدداً به آن مراجعه کنند

خبرنامه‌ی الکترونیکی بنویسید که بتوانید آن را توسط پست الکترونیکی برای مشتریان احتمالی خود بفرستید، برای اینکه به آن‌ها یادآوری کنید که به وب‌سایت شما سر بزنند.

دکمه بازگشت به بالا