پیشرفت فردی

چرا باید با افراد موفق معاشرت کنیم؟

تمام دارایی شما روابط شماست.

موفقیت۸۵ درصد از موفقیت شما در زندگی، به کیفیت روابطی بستگی دارد که در امور شخصی و شغلی‌تان ایجاد می‌کنید. هر چه تعداد افرادی که می‌شناسید بیشتر باشد و آن‌ها نیز نظر خوبی در مورد شما داشته باشند، موفق‌تر خواهید بود و سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد. تقریباً در همه‌ی نقاط عطف زندگی‌تان، شخصی ایستاده تا به شما کمک کند یا مانعتان شود. افراد موفق، خودشان را عادت می‌دهند که در طول زندگی‌شان، شبکه‌ای از روابط عالی را ایجاد و حذف کنند و در نتیجه، از یک فرد معمولی که هر شب به خانه می‌رود و تلویزیون تماشا می‌کند، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند.

همه‌ی دارایی شما روابط شماست. تقریباً همه‌ی مشکلات شما در زندگی، به دلیل وارد شدن به رابطه‌ای نامناسب با فردی نامناسب است. تقریباً همه‌ی موفقیت‌های شما در زندگی با روابطی همراه است که در آن افراد خوبی هستند که به شما کمک می‌کنند و شما هم در مقابل به آن‌ها کمک می‌کنید.

بیش از نود درصد از موفقیت شما به گروه معیارتان بستگی دارد. گروه معیار شما این‌گونه تعریف می‌شود: «کسانی که بیشتر مواقع با آن‌ها احساس نزدیکی کرده، معاشرت می‌کنید». شما نگرش، رفتارها، ارزش‌ها و اعتقادهای افرادی را که بیشتر وقت‌ها با آن‌ها معاشرت دارید، به شکلی ناخودآگاه تقلید می‌کنید، شبیه کاری که آفتاب‌پرست‌ها انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید، با افراد مثبت اندیش و موفق معاشرت کنید. با افرادی معاشرت کنید که خوش‌بین، شاد و هدفمند باشند و در زندگی‌شان پیشرفت کنند. در عین حال، از افراد منفی، عیب‌جو و غرغرو اجتناب کنید. «کبوتر با کبوتر باز با باز، کند هم‌جنس با هم‌جنس پرواز».

میلیونرهای خود ساخته، همیشه دنبال گسترده کردن شبکه‌ی ارتباطات خود هستند. در انجمن‌های مربوط به صنعت و تجارتشان عضو می‌شوند، در همه‌ی جلسه‌ها و فعالیت‌ها شرکت می‌کنند، خودشان را در محیط‌های کاری و اجتماعی به دیگران معرفی می‌کنند، کارت ویزیتشان را به همه می‌دهند و شغل خود را به دیگران می‌گویند.

این یکی از بهترین روش‌هاست که هر گاه با شخصی در جامعه یا محیط کار آشنا شدید، از او بخواهید درباره‌ی کسب و کارش با شما صحبت کند و به ویژه بگوید شما لازم است چه چیزی بدانید تا بتوانید برایش مشتری یا ارباب رجوع بفرستید، سپس در اولین فرصت ببینید آیا می‌توانید موردی کاری برایش بفرستید.

بلندنظر باشید، نه تنگ‌نظر. همیشه قبل از این که به فکر سود باشید، به دنبال سود رساندن باشید. بهترین راه آشنایی با افراد جدید و ایجاد ارتباط این است که همیشه دنبال راه‌هایی باشید که به دیگران در رسیدن به هدف‌هایشان کمک کنید.

قانونش این است: هر چه بیشتر و بدون چشم داشت مادی از خودتان مایه بگذارید، سود بیشتری از جایی که انتظار ندارید، نصیبتان می‌شود.

این مقاله برگرفته از کتاب «بیست و یک راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته» نوشته‌ی برایان تریسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا