موفقیت

۹ دلیل برای اینکه چرا هنوز میلیونر نیستید!

میلیونرمتاسفانه، بیشتر مردم نمی‌توانند پولدار شوند. وقتی هم از این افراد بپرسید چرا هنوز ثروتمند نیستید بهانه‌های مختلفی برای شما دست و پا می‌کنند، دلایلی برای اینکه چرا هنوز میلیونر نیستند.

اگر از یک فرد معمولی بپرسید چه برنامه‌ای برای آینده‌اش دارد بی‌شک یکی از جواب‌هایی که خواهید شنید این است: ” می‌خواهم ثروتمند شوم “. خب، واقعاً آیا کسی هم در این دنیا هست که نخواهد میلیونر شود.

شاید این بهانه‌ها برای خیلی‌ها دلایل معتبر و قانع‌کننده‌ای باشد اما همین عذر و بهانه‌ها هستند که مانع ثروتمند شدن بیشتر افراد جامعه شده‌اند. اگر می‌خواهید استراتژی مناسب برای کسب موفقیت و ثروت را شناسایی کنید و به اهداف خود دست‌ یابید دست از توجیه بردارید و تمام این بهانه‌های غیرمنطقی را کنار بگذارید.

در ادامه با ۹ دلیل برای اینکه چرا هنوز میلیونر نیستید آشنا خواهید شد.

۱- از شکست می‌ترسید.

اگر از شکست بترسید هیچ‌وقت نمی‌توانید بر آن غلبه کنید. اگر هدف شما انباشت ثروتی عظیم است باید از همین ابتدا قبول کنید که شکست هم بخشی از این فرآیند است. بیشتر افراد موفق جهان هم از دل همین شکست‌ها خلق شده‌اند؛ بنابراین، به جای اینکه در برابر شکست مقاومت کنید آن را در آغوش بکشید و با جان و دل پذیرای آن باشید. نباید به شکست به عنوان یک عقب نشینی آشکار نگاه کنید بلکه باید شکست را فرصتی برای یادگیری درس‌های ارزشمندی بدانید که برای کسب موفقیت لازم و حیاتی هستند.

۲- فکر می‌کنید نمی‌توانید موفق شوید.

اشتباه است، این مورد فقط یک تفکر منفی است که شما را از سرزمین ثروت دور نگه می‌دارد. باور کنید می‌توانید موفق شوید. هر چقدر بیشتر موفقیت و ثروت را در ذهن خود تجسم کنید، به اهدافتان نزدیک تر خواهید شد. مطمئناً، فقط با رؤیاپردازی و خیال‌بافی نمی‌توانید ثروتمند شوید اما همین تجسم‌ها و خیال‌بافی‌ها اولین قدم است. اگر برای رؤیاپردازی انگیزه‌ی کافی ندارید، کتاب بخوانید. برای شروع می‌توانید کتاب ” بیندیشید و ثروتمند شوید ” ناپلئون هیل را مطالعه کنید.

۳- با افراد و گروه‌های نادرست ارتباط دارید.

بهتر است همیشه ضرب‌المثل ” دوستانت را به من نشان بده تا بگویم که هستی ” را به خاطر بسپارید. اطرافیان شما چقدر متمرکز هستند؟ آیا آن‌ها هم برای رسیدن به اهداف شما تشنه هستند یا فقط شما را با افکار منفی خود عقب نگه می‌دارند؟

اگر جواب شما به این پرسش‌ها منفی است، شاید رویای ثروتمند شدنتان هیچ‌وقت به واقعیت تبدیل نشود. اگر با افرادی رابطه داشته باشید که با شما هم فکر باشند و مانند شما به دنبال موفقیت و ثروت باشند از گروه پشتیبان قدرتمندی بهره‌مند خواهید شد. ارتباط با افراد و گروه‌های مناسب مسیر دست‌یابی به ثروت را برای شما ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

۴- فکر می‌کنید گذشته‌تان شما را محدود می‌کند.

مسلماً این فکر فقط دست آوردهای شما را محدود می‌کند. پیشینه شما هیچ‌ وقت مانعی برای موفقیت و خوشبختی شما نخواهد بود. این روزها انسان‌هایی هستند که در فقیرترین خانواده‌های جهان به دنیا آمده‌اند اما باز هم با تلاش و پشتکار مولتی میلیونر شده اند. اگر باور ندارید، زندگی‌نامه اپرا وینفری را مطالعه کنید. زندگی‌نامه اپرا الهام‌بخش شما خواهد بود.

۵- اهداف روشن و مشخصی ندارید.

وقتی اهداف شما مشخص نباشند، نمی‌توانید اقدامات روشن و سنجیده‌ای به منظور دست‌یابی به اهدافتان انجام دهید. اگر اقدامات و فعالیت‌های شما بی‌هدف و تاریک باشد میلیونر شدن غیرممکن خواهد شد. به همین دلیل بهتر است خوب فکر کنید، ببینید واقعاً از زندگی چه می‌خواهید، چطور می‌توانید به هدف‌های خود برسید، برنامه‌ریزی کنید و بلافاصله دست به اقدام بزنید.

۶- از اینترنت استفاده نمی‌کنید.

به عبارت دیگر، چون از روندهای موجود بهره‌برداری نمی‌کنید از اطلاعات روز هم بی‌خبر هستید. اگر می‌خواهید در عصر اطلاعات میلیاردر شوید باید سریع حرکت کنید. در دنیای امروزی به لطف اینترنت میلیون‌ها نفر ثروتمند شده‌اند. بیشتر ثروتمندان امروزی با استفاده از ابزارهای آنلاینی که در دسترس عموم است پولدار شده‌اند.

بعضی‌ها کتاب می‌نویسند و در وب‌سایت‌های Amazon و ClickBank می‌فروشند، بعضی‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی فالوورهای خود را افزایش می‌دهند و از این راه ثروت زیادی انباشت می‌کنند. خیلی‌ها هم با تأسیس فروشگاه‌های آنلاین و جذب مشتری پولدار می‌شوند.

شما هم می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید! منابع لازم را شناسایی کنید، ببینید چه چیزی برای شما مناسب‌تر است و شروع کنید.

۷- قمار را به بهبود فردی ترجیح می‌دهید.

قمار از آن برنامه‌های ” سریع-پولدار- شو ” است که برای بیشتر افراد عاقبت خوشی ندارد. قمار خیلی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند و بعضی‌ها را نیز ورشکسته می‌کند. آیا دوست دارید این مسیر ترسناک را دنبال کنید؟ سرمایه‌گذاری در بهبود و توسعه فردی بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. با ساخت مهارت‌های کلیدی و افزایش اطلاعات فردی در زمینه‌ی کاری‌تان می‌توانید به مرور پیشرفت کنید و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنید. قبول دارم، این مسیر نه تنها راحت و سریع نیست بلکه گاهی اوقات خسته‌کننده هم می‌شود؛ اما وقتی موفق شوید، بهبود فردی که سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اید همیشه با شما خواهد بود و زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتری برای شما خواهد شد.

۸- هیچ مربی ندارید.

اگر کسی را نداشته باشید که در راه کسب موفقیت و ثروت شما را راهنمایی کند مسیر موفقیت طولانی، خسته‌کننده و گاهی اوقات ناامیدکننده خواهد شد. با داشتن مربی که قبلاً به اهداف شما دست یافته است مسیر شما کوتاه‌تر خواهد شد و زودتر ثروتمند خواهید شد. یک مربی حدس و گمان را از زندگی شاگردش حذف می‌کند و او را در مسیر صحیح و مناسب راهنمایی می‌کند. بهتر است از همین الان برای خود یک مربی پیدا کنید و از وجود او به نفع خودتان استفاده کنید.

۹- فکر می‌کنید پول ریشه‌ی تمام بدی‌ها و شرارت‌ها است.

درست است که پول نمی‌تواند برای شما شادی و خوشبختی بخرد اما فراموش نکنید که پول می‌تواند آزادی شگفت‌انگیزی در اختیار شما بگذارد. اگر باور کنید که پول ریشه‌ی تمام بدی‌ها است انگیزه‌ی خود برای کسب درآمد بیشتر را محدود خواهید کرد. تا زمانی که به پول به چشم دشمن نگاه کنید هیچ کدام از نکات مطرح شده در این مقاله برای شما قابل استفاده نخواهد بود.

چقدر دوست دارید ثروتمند شوید؟ اگر تشنه‌ی پولدار شدن هستید ۹ دلیل مطرح شده برای اینکه چرا هنوز میلیونر نیستید را برای همیشه به خاطر بسپارید. با نگرش مثبت متمرکز بمانید و در انتها جشن موفقیت و میلیاردر شدن خود را با شادی و سرور برگزار کنید. از رویای خود دست نکشید، مطمئن باشید خیلی زود شما هم یکی از میلیاردرهای ایران خواهید بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا