شخصی - خانواده

چگونه بیشتر پس انداز کنیم: ۹ راهکار عالی

پس اندازچگونه بیشتر پس انداز کنم؟ چطور پس انداز کردن را آغاز کنم؟ از چه راهکارهایی برای پس انداز بیشتر استفاده کنم؟ ثروتمندان چگونه می‌توانند با پس انداز پول، سرمایه‌های نجومی برای خود دست و پا کنند؟ اگر موفقیت مالی برای شما مهم باشد بی‌شک تاکنون بارها این پرسش‌ها را در ذهن خود مرور کرده‌اید و همیشه با مطالعه کتب و مقالات مختلف به دنبال یافتن پاسخ‌های مناسب بوده‌اید. مسلماً هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد پول بیشتری داشته باشد اما اگر گاهی اوقات از خودتان می‌پرسید چگونه افراد پولدار و موفق آن همه پول دارند، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

در ادامه فهرستی از اقداماتی را گردآوردی کرده‌ام که می‌توانید در زندگی روزمره خود برای پس انداز پول بیشتر به کار بندید.

اگر می‌خواهید مانند ثروتمندترین افراد جهان پول پس انداز کنید باید از این راهکارها پیروی کنید:

۱-مراقب هزینه‌های کوچک باشید.

همه‌ی ما مراقب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و خریدهای عظیم هستیم اما وقتی صحبت از هزینه‌های کوچک یا ناچیز در میان باشد معمولاً با بی‌دقتی تمام پول خود را خرج می‌کنیم.

مطمئناً اگر مراقب نباشیم این هزینه‌های کوچک می‌توانند به مبالغی بزرگ تبدیل شوند.

همان‌گونه که سوزی اورمان می‌گوید: ” هر جایی که می‌توانید کمی از هزینه‌های خود را کاهش دهید؛ بعد از مدتی همین هزینه‌های ناچیز به رقم قابل توجهی تبدیل خواهند شد.”

۲-بر آینده تمرکز کنید.

بسیار آسان است که پول خود برای خرید چیزهایی که دوست دارید هزینه کنید اما در پایان روز متوجه خواهید شد که همه پولتان را خرج کرده‌اید و اهمیتی هم ندارد که درآمد شما چقدر بوده است. به جای توجه به رضایت لحظه‌ای، تمرکز خود را روی آینده متمرکز کنید.

تنیسی ویلیامز می‌گوید: ” شما می‌توانید در جوانی، بی‌پول باشید؛ ولی نمی‌توانید پیری را با بی‌پولی سر کنید.”

۳-برای تأثیر گذاشتن روی دیگران، چیزهای غیرضروری نخرید.

هر چند همه‌ی ما دوست داریم که بازخورد خوبی از دوستان و آشنایان در مورد چیزهایی که داریم، دریافت کنیم اما باید برای خود محدودیت‌های خاصی تعیین کنیم. بهتر است چیزهایی را بخرید که نیاز دارید و تنها برای تأثیر گذاشتن روی دیگران، چیزهای غیرضروری نخرید. در غیر این صورت هیچ حد و مرز مشخصی برای خریدهای شما وجود نخواهد داشت

سوزی اورمان می‌گوید: ” فقط برای تأثیر گذاشتن روی افرادی که حتی دوستشان ندارید، چیزهای غیرضروری نخرید. باید این خریدها را متوقف کنید.”

۴-تمام جزئیات را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

در دنیای امروزی مخارج بی‌شماری وجود دارد؛ بنابراین اگر برنامه‌ریزی نکنید و پول خود را بودجه‌بندی نکنید، در پایان هیچ پس اندازی برایتان باقی نمی‌ماند. بدون پیروی از برنامه‌ی مالی مشخص مطمئناً میزان ورودی و خروجی ترازنامه مالی شما یکسان خواهد شد. افراد ثروتمند با منابع درآمدی و هزینه‌های خود آشنا هستند.

برای نظارت بر امور مالی خود می‌توانید از یک صفحه اکسل استفاده کنید.

جان سی. مکسول می‌گوید: ” به جای اینکه متعجب شوید چه بلایی سر پول‌هایتان آمده است از بودجه‌بندی استفاده کنید چون بودجه به شما خواهد گفت که پولتان کجا هزینه می‌شود.”

۵-سخت‌کوش باشید.

برخلاف باور رایج که می‌گوید افراد ثروتمند فقط تفریح می‌کنند و از زندگی‌شان لذت می‌برند، واقعیت این است که آن‌ها بیشتر سال‌های مفید عمرشان را بسیار سخت‌تر از افراد معمولی کار می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید درآمد خود را افزایش دهید و وقتی افزایش یافت، بخش بزرگی از آن را حتی بیشتر از پیش، پس انداز کنید.

تام هنکس می‌گوید: ” من کسب و کار را دوست دارم و حقیقت این است که پس انداز من همیشه بیش از آن چیزی است که خرج می‌کنم. سرمایه‌گذاری می‌کنم. برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنم. من چشمان تیزبینی برای شناسایی موقعیت‌ها دارم و همیشه بیش از توقع دیگران سخت‌کوش هستم.”

۶-بخش بزرگی از درآمد خود را پس انداز کنید.

باز هم معمولاً ما فکر می‌کنیم که افراد ثروتمند ولخرجی می‌کنند و پول خود را برای چیزهای مختلف خرج می‌کنند. خیر، این‌گونه نیست. به همین دلیل است که آن‌ها ثروتمند هستند.

افراد ثروتمند همیشه بخشی از درآمد خود را پس انداز می‌کنند؛ بنابراین بخش بزرگی از آنچه را کسب می‌کنید، پس انداز کنید. این کار تضمین می‌کند که هیچ وقت بی‌پول نخواهید شد.

آنجلینا جولیا می‌گوید: ” یک-سوم از درآمد خود را پس انداز کنید، با یک-سوم زندگی کنید و یک-سوم باقیمانده را خرج کنید.”

۷-پس انداز خود را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید.

ما معمولاً مقادیر کم را نادیده می‌گیریم اما اگر همین مقادیر کوچک روی هم انباشت شوند روزی تبدیل به مبلغ قابل توجهی خواهند شد. اگر بیشتر دارید، حتی بهتر است. اگر برای رسیدن به قله‌های موفقیت مالی پول خود را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید، خودتان از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

پی. تی. براون می‌گوید: ” یک پنی اینجا، یک دلار آنجا، با در نظر گرفتن سودی که به آن تعلق می‌گیرد، روی هم انباشت می‌شوند و در نهایت نتیجه مورد نظر به دست خواهد آمد. شاید برای عملیاتی کردن این روش به کمی تمرین نیاز داشته باشید اما وقتی این نگرش عملی شد، متوجه خواهید شد که در پس انداز معقول نسبت به خرج کردن نامعقول، رضایت بیشتری وجود دارد.”

۸-فرمول میلیونرها را تمرین کنید.

افراد عادی معمولاً بعد از تأمین مخارج ضروری به فکر پس انداز می‌افتند؛ اما نگرش یک فرد ثروتمند کاملاً بر عکس است: اجازه دهید نام آن را فرمول میلیونرها بگذاریم.

روش استفاده از فرمول میلیونرها: وقتی که حقوقتان را دریافت کردید، درصد مشخصی از آن را برای بخشش و کمک به سازمان‌های خیریه کنار بگذارید و همچنین درصدی را هم برای سرمایه‌گذاری و رسیدن به اهداف مالی خود در نظر بگیرید. فقط آن مقداری که باقی می‌ماند را خرج کنید.

وارن بافت می‌گوید: ” آنچه که بعد از خرج کردن باقی می‌ماند را پس انداز نکنید بلکه آنچه که بعد از پس انداز باقی می‌ماند را خرج کنید.”

۹-منافذ را ببندید.

افراد ثروتمند هرگز برای هیچ هزینه غیرضروری پولی پرداخت نمی‌کنند. پولدارها خیلی مراقب قیمت‌ها و هزینه‌هایی هستند که می‌توانند از آن‌ها اجتناب کنند.

بنجامین فرانکلین می‌گوید: ” مراقب هزینه‌های ناچیز باشید؛ یک سوراخ کوچک می‌تواند یک کشتی بزرگ را غرق کند.”

از این نکات ساده و عملی در زندگی پیروی کنید. شاد باشید و بیشتر پس انداز کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا