تلنگر

یادگیری زبان جدید : ۸ تکنیک مفید

یادگیری زباندانستن یک زبان دیگر، مهارتی ارزشمند است. از جمله مزایای آن می‌توان به عملکرد بهتر مغز، دانش بیشتر در مورد فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، و فرصت‌های شغلی بهتر اشاره کرد.  برخی افراد قادرند تنها به یک زبان صحبت کنند، برخی دیگر چند زبان می‌دانند. اما آیا واقعا یادگیری زبان تا این حد آسان است یا اینکه این افراد بااستعدادند؟ برای یادگیری زبان جدید، نکاتی را برایتان ارائه می‌دهیم که در این راه به شما کمک می‌کند.

۱برای بخاطر سپردن لغات از متن استفاده کنید.

کلمات در بسیاری از زبان‌ها، بسته به متن، معانی مختلفی دارند. یادگیری آنها بدون ارتباط دادن با موضوعی خاص، دشوار و زمانبر است.

از طرفی متن‌ها مفاهیم خاصی ارائه می‌دهند که یادگیری و حدس معنی کلمه را راحت تر می‌کند، در نتیجه به شما کمک می‌کند تا برای این لغات پایه و اساسی ایجاد کنید.

۲برای یادگیری زبان اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

دلیل اینکه اکثر افراد فکر می‌کنند در یادگیری زبان جدید استعدادی ندارند و در نهایت آنرا رها می‌کنند این است که اهداف غیرواقعی برمی‌گزینند.

تسلط پیدا کردن به یک زبان در طول یک ماه بسیار مشکل است مگر اینکه جز مطالعه آن زبان هیچ کار دیگری نکنید. حتی در اینصورت هم تنها قادر خواهید بود درست بخوانید و بنویسید.

داشتن اهداف واقعی و صرف زمان برای یادگیری، در کنار هم کاربردی خواهند بود و باعث می‌شود تا از هر لحظه‌ی یادگیری زبان لذت ببرید.

۳گرامر (دستور زبان) را نادیده نگیرید.

گرامر! شاید کلمه‌ی ترسناکی باشد. ما معمولا با ویژگی‌های اسم، اسم مصدر و موضوعاتی از این قبیل خیلی راحت نیستیم.

گرچه زمانیکه آنها را یاد بگیرید و کاربردشان را بدانید، کیفیت گفتارتان بهبود پیدا کرده و متوجه می‌شوید چه موقع می‌توان از یک جمله استفاده کرد و چه موقع نه. همچنین اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود و دانسته‌هایتان را اصلاح می‌کنید و به آنها اعتبار می‌بخشید.

۴صحبت کنید و اجازه دهید اشتباهات شما را اصلاح کنند.

یکی از اهداف اصلی شما در آغاز یادگیری زبان این است که بتوانید با افراد بومی صحبت کرده، حرف‌هایشان را بفهمید و آنها نیز متوجه حرف شما بشوند.

در اوایل، اینکار دشوار خواهد بود، اما اگر واقعا می‌خواهید یاد بگیرید، بهرحال باید این کار را انجام دهید، پس بهتر است زودتر آنرا بیاموزید تا مهارت‌‌های گفتاری‌تان نیز همراه با مهارت نوشتاری و گرامری تقویت شود.

شاید الان از اینکه دیگران اشتباهاتتان را اصلاح کنند بترسید، چون فکر می‌کنید برایتان خجالت آور است. درحقیقت خیلی هم اینطور نیست. وقتی خوب فکر کنید می‌بینید که والدین و دوستانمان در زمان بچگی همواره ما را اصلاح می‌کردند و برایمان مهم نبود. اتفاقا افراد بومی فکر می‌کنند اشتباهات کوچک جالب هستند.

با لبخند اشتباهات خود را بپذیرید و تشکر کنید، چرا که باعث می‌شود زیاد خجالت نکشید.

۵از کتاب، موسیقی، فیلم و رسانه‌های مختلف استفاده کنید.

گاهی کلماتی را از زبانی مادری خود یاد می‌گیریم که تا بحال نمی‌دانستیم، در واقع معنای آنها را با توجه به متن حدس می‌زنیم. تا بحال شده که از یک برنامه تلویزیونی، کتاب یا یک موسیقی کلمه‌ی جدیدی یاد بگیرید؟ اینکار را درمورد تمام زبان‌ها می‌توان انجام داد.

برخی از افراد با تماشای برنامه‌های تلویزیونی، زبان آن کشور را آموخته‌اند. شاید به این دلیل است که مغز ما موقعیت‌های خاص را تشخیص می‌دهد، یا دلیلش الگوهای فکری است و یا تکرار باعث آن می‌شود.

۶فرهنگ آن کشور را بیاموزید.

عاملی که همه چیز را در زبان بهم مرتبط می‌سازد، فرهنگ است. دانستن فرهنگ باعث می‌شود موضوعی برای بحث با افراد بومی داشته باشید. تاریخ، خوراک و ادبیات فقط جنبه‌های کوچکی از این موضوعات هستند.

این تکنیک بسیار کاربردی است چرا که برای زندگی یا مسافرت در آن کشور به شما ایده می‌دهد.

۷برای ایجاد انگیزش بیشتر از اپلیکیشن و وبسایت‌های مختلف استفاده کنید.

یادگیری زبان از طریق کتاب یا کلاس‌های مختلف ممکن است خیلی زود خسته کننده ‌شود و یا اشتیاق و علاقه‌تان را کمرنگ کند.

استفاده از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در این راه به شما کمک خواهد کرد چرا که در کنار انجام فعالیت‌های جالب و سرگرم‌کننده می‌توانید زبان یاد بگیرید.

۸منظم باشید و هرروز با اشتیاق سراغ مطالعه بروید.

بیشتر اوقات، وقتی افراد می‌خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند، چه یک زبان جدید، چه ورزش یا هر چیز دیگر، فکر می‌کنند می‌توانند یک شبه و بدون تلاش آنرا فراگیرند. این عقیده بسیار غلط است.

زبان، همچون ریاضیات یا نقاشی باید بطور منظم مطالعه و کار شود. اگر نمی‌توانید چندبار در روز سراغ آن بروید باید لااقل روزی یکبار به مطالعه بپردازید تا اطلاعات قبلی فراموشتان نشود و مهارت‌هایتان آسان‌تر توسعه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا