پیشرفت فردی

۶ ویژگی مشترک افراد فوق‌العاده موفق

موفقمطمئناً شما هم افراد فوق‌العاده موفق را می‌شناسید که به مدد صبر و پشتکاری که داشته‌اند به تمام اهدافشان دست یافته‌اند. گویا دنیا با این افراد موفق تبانی کرده و هر چه خواسته‌اند در اختیارشان گذاشته است، طوری که دیگر نیازی به کار و تلاش ندارند و می‌توانند اعلام بازنشستگی کنند و تا پایان عمر در ناز و نعمت زندگی کنند؛ اما همه‌ی ما می‌دانیم افراد فوق‌العاده موفق شانسی پیروز نشده‌اند و چیزی بیشتر از شانس در موفقیت خارق العاده آن‌ها نقش دارد. بنده بعد از تحقیق و بررسی جامع با ۶ ویژگی مشترک افراد فوق‌العاده موفق آشنا شده‌ام و مطمئنم که اگر شما هم از این ویژگی‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنید و آن‌ها را تبدیل به عادت کنید می‌توانید مثل تمام افراد موفقی که می‌شناسید در تمام حوزه‌های زندگی بدرخشید.

۱-افراد موفق عاشق کارشان هستند.

شاید تکراری به نظر برسد اما ممکن است همین ویژگی پایه و اساس تمام موفقیت‌های این افراد باشد. افرادی که موفق می‌شوند عمیقاً عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند. برای اثبات این موضوع کافی ست نگاهی اجمالی به زندگی قهرمانان ورزشی بی اندازید، مطمئناً متوجه خواهید شد که ورزشکاران با عشق و علاقه کار خود را انجام می‌دهند و در واقع تنها دلیلی که باعث می‌شود در رشته‌ی خود قهرمان شوند عشق به بازی است. افراد موفق کار را نوعی سرگرمی برای خود می‌دانند و از آن لذت می‌برند. افراد موفقی نظیر تایگر وودز از جوانی می‌دانند عاشق چه کاری هستند و بعد از همان کار برای خود زندگی محشری دست و پا می‌کنند. اگر واقعاً نمی‌دانید که آیا عاشق کار کنونی‌تان هستید یا خیر، فقط از خودتان بپرسید اگر قرار بود رایگان این کار را انجام دهم، آیا این کار را می‌کردم یا خیر، مطمئن باشید بعد از این که به این سؤال پاسخ دهید فوراً متوجه خواهید شد عاشق چه کاری هستید.

۲-افراد موفق انعطاف‌پذیر هستند.

انعطاف‌پذیری یعنی با چالش‌ها رو به رو شوید، از آن‌ها بیاموزید و با پشتکار بیشتر به سوی موفقیت حرکت کنید. برخی از موفق‌ترین افراد جهان با مشکلات و موانع متعددی دست و پنجه نرم کرده‌اند و در نهایت موفق شده‌اند بر تمام آن‌ها غلبه کنند و تمام قله‌های موفقیت را فتح کنند. جی.کی.رولینگ پیش از این که اولین رمان هری پاتر را به فروش برساند از ۱۲ ناشر مختلف جواب رد شنید. افراد فوق‌العاده موفق هر شکست را فرصتی ارزشمند برای یادگیری می‌دانند، از شکست‌هایشان درس‌های لازم را می‌آموزند و به مدد این درس‌ها رشد می‌کنند.

۳-افراد موفق از حیطه‌ی امن زندگی خود خارج می‌شوند.

افراد فوق‌العاده موفق به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند همین طور دست روی دست بگذارند و منتظر باشند معجزه‌ای رخ دهد و ایده‌ای که در سر دارند خود به خود به یک چیز واقعی تبدیل شود. افراد موفق می‌دانند که باید از خانه بیرون بروند و ایده‌ی خود را به جهانیان معرفی کنند. برای این منظور باید از حیطه‌ی امن خود خارج شوید، هدف‌گذاری کنید، با چالش‌های مختلف رو به رو شوید، برای تکمیل کارها ضرب العجل تعریف کنید و نهایتاً برای کسب نتیجه بیشتر تلاش کنید، بهتر کار کنید و سرانجام موفقیت را در آغوش بکشید.

۴-افراد موفق به طور مداوم تولید می‌کنند.

کارآفرینانی نظیر تیم فریس و اوان ویلیامز موفق هستند چون به طور مداوم تولید می‌کنند. افراد موفق به جای این که پروژه‌ای را تکمیل کنند و به فعالیت خود در آن حوزه پایان دهند، به مدد مطالعه و طرح ایده‌های جدید به طور مداوم تولید می‌کنند. اوان ویلیامز بعد از راه‌اندازی اولین شرکتش ایده پردازی و تولید را کنار نگذاشت، اگر مرتکب چنین اشتباهی شده بود امروز توییتر، بلاگر و مدیوم را نداشت. برنامه روزانه مدیران اجرائی اثبات می‌کند کارآفرینان و افراد موفق چقدر منظم و هدفمند هستند و چطور این افراد می‌توانند به طور مداوم با ایده پردازی و مطالعه تولید کنند، بیشتر کار کنند و پیش از مرگ موفقیت‌های گوناگون را نصیب خود کنند.

۵-افراد موفق متمرکز هستند.

تمرکز یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق است. افراد موفق نه تنها می‌توانند در یک اتاق بنشینند و کارشان را تکمیل کنند، بلکه اهداف روشن و مشخصی را در ذهن دارند و پیوسته این اهداف ارزشمند را دنبال می‌کنند. افراد موفق می‌توانند اولویت‌بندی کنند و در هر لحظه فقط روی مهم‌ترین کار خود تمرکز کنند. فقط نگاهی به والت دیزنی بی اندازید. تمرکز او همیشه روی کیفیت و نوع آوری بود. هدف والت دیزنی فقط پول نبود، بلکه تسخیر قلب بچه‌های دنیا بود، آن هم نه با محصولات ضعیف بلکه با بهترین انیمیشن‌های تاریخ. والت دیزنی اعتقاد داشت کیفیت همه چیز است. به همین خاطر فقط روی کیفیت تمرکز کرد و در پایان با همین باور امپراتوری عظیمی در دنیا بنا کرد که نام خانوادگی او را در سرتاسر جهان زبانزد عام و خاص کرد.

۶-افراد موفق همیشه به دنبال یادگیری هستند و تلاش می‌کنند هر روز بهتر از دیروز باشند.

اد کتمول مدیر کنونی استودیوهای انیمیشن والت دیزنی و پیکسار در کتاب خود که با عنوان ” Creativity, Inc ” منتشر شد گفت: بهترین کاری که می‌توانید در مواجهه با یک چالش جدید انجام دهید این است که باهوش‌تر و زیرک تر شوید. افراد موفق هیچ گاه با این عقیده که همه چیز را می‌دانند یا باهوش‌ترین فرد روی کره‌ی زمین هستند خودشان را گول نمی‌زنند. افراد موفق همیشه به دنبال یادگیری هستند و تلاش می‌کنند به کمک یادگیری مادام العمر هر روز بهتر از دیروز شوند و در شغلشان هم موفق‌تر باشند. برخی از موفق‌ترین افراد جهان در طی دوران زندگی‌شان بارها سرگرمی‌ها و کارهای مختلف را امتحان می‌کنند تا ذهنشان را فعال نگه دارند و قدرت خلاقیتشان را تقویت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا