زناشویی

۷ نیاز ارتباطی مردان

نیاز ارتباطی مرداناگر شما خواننده‌ی عزیز عاشق مردی هستید که قصد کشف دنیای درون او را دارید به شما توصیه می‌کنم، هفت نیاز ارتباطی مردان که در ادامه بیان می‌شود را با دقت مطالعه کنید و برای پیشبرد زندگی مشترکتان از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا درک و شناخت دنیای فکری و درونی مرد نیاز به اطلاعات روانشناسی دارد پس به شما توصیه می‌کنم قبل از آنکه در خصوص نوع رفتار و واکنش نامزد یا همسرتان قضاوت کنید بهتر است در شناخت او تحقیق و مطالعه کنید و یا به یک مشاور مراجعه نمایید. ظاهر و باطن مردان یکی نیست گاهی مردان می‌خندند در حالی که منظور واقعی‌شان از خنده بیان ناراحتی و احساسات منفی‌شان است. گاهی عصبانی و دلخورند در حالی که از انجام کاری نسبت به شما دلگیرند. گاهی غرق تفکرات و احساسات‌اند در حالی که شما را در درک آن‌ها دخیل نمی‌کنند.

بیان و نگارش هفت نیاز ارتباطی مطرح شده در این مقاله حاصل چندین سال مطالعه و تحقیق شانتی فلدهان است که در کتاب خود با عنوان « فقط زنان بخوانند » به توضیح این نیازها پرداخته است:

مردان نیاز به احترام دارند:

علت: مردان در حالت احساس خستگی و برای کسب منزلت والا از سوی نامزد یا همسر خود نیاز به احترام او دارد تا بتواند احساس بزرگی و استقلال شخصی را در خود لمس کنند و گاهی آن‌ها را به نمایش بگذارند.

مردان نیاز به امنیت دارند:

علت: مردان علی رغم داشتن حس کنترل شخصی از سوی نامزد یا همسر خود توقع امنیت دارند یعنی در طول زندگی شخصی خود از سوی زن مورد علاقه‌شان نیاز به کسب امنیت دارند تا بتوانند حالت‌های روحی و ذهنی خود را در جهت انعکاس مدیریت مطلوب به دست آورند.

مردان نیاز به رابطه جنسی بیشتر دارند:

علت: یکی از راه‌های تأثیرگذار در ایجاد حس اعتماد به نفس در مردان رویارویی با مسائل جنسی و پراحساس از سوی زن مورد علاقه‌شان می‌باشد. چرا که مردان با همبستری و معاشقه‌ی بیشتر و طولانی احساس دوست داشتن از سوی نامزد یا همسر خود می‌کنند و این احساس به او حس اعتماد به نفس بیشتر در مدیریت فردی و اجتماعی‌اش می‌دهد.

مردان وابسته به قوه‌ی بینایی هستند:

علت: خانم‌های عزیز: این نکته را هرگز فراموش نکنید که مردان برای لذت جنسی و آرامش درون نیاز به دیدن دارند پس برای از بین بردن کشمکش روحی و روانی مردتان از نظر جنسی و عاطفی در مقابل چشمانشان عاشقانه ظاهر شوید.

مردان نیاز به حمایت دارند:

علت: حتی اگر مردان از نظر قدرت دچار کمبود نباشند اما برای کسب حس ارتقای شخصیتی به حمایت زن مورد علاقه‌شان نیاز دارند. مردان در طول جریان زندگی مشترک خود به احساس حمایت و ارزشمندی محتاج‌اند تا بتوانند بدون آشفتگی خاطر به فعالیت‌های فردی و اجتماعی خود رسیدگی کنند.

مردان نیاز به گپ و گفتگوهای رمانتیک دارند:

علت: هر مردی در جریان فعالیت‌های شغلی و اقتصادی خود به استراحت ذهنی و روحی نیاز دارد و هیچ چیز بهتر از آن نمی‌باشد که در کنار زن مورد علاقه‌ی خود گفتگوی گرم و صمیمی و سرشار از صحبت‌های عاشقانه و رمانتیک برقرار کند.

مردان نیاز به حس خوش‌تیپی و مراقبت ظاهری دارند:

علت: با وجود آنکه رسیدگی به ظاهر و هیکل در بین خانم‌ها شایع است اما این نکته را هرگز از یاد نبرید که مردان برای ارتقای حس اعتماد به نفس خود در میان دوستان و همکارانشان نیاز به ترغیب و تشویق خصوصیات ظاهری دارند و این توقع را بیشتر از زن مورد علاقه‌ی خود دارند تا آن‌ها را در جهت بهره‌مندی از خصوصیات خوش لباسی و خوش چهره بودن روحیه دهند.

نیازهای ذکر شده در این مقاله، اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای ارتباطی مردان است که بهتر است در تمام دوران زندگی مشترک خود به آن‌ها توجه کنید و با استفاده از آن ها شوهر خود را به سادگی عاشق و دلباخته‌ی خود کنید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما مردان چه نیازهای دیگری دارند که اگر خانم‌ها به آن‌ها توجه کافی کنند گرما و صمیمیت زندگی مشترک بیشتر می‌شود و همسران به درک بیشتری از یکدیگر دست می‌یابند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا