تلنگر

اصل بومرنگ کلید گمشده موفقیت

بومرنگچه متوجه باشید چه نباشید، شما هم‌اکنون در حال پرتاب بومرنگ هستید. همان‌طور که به احتمال قوی می‌دانید، بومرنگ یک تکه چوب خمیده است که شما آن را پرتاب می‌کنید و پس از چندین چرخش، سرانجام به سمت شما بازمی‌گردد. در بازی زندگی، شما هر روز بومرنگی را پرتاب می‌کنید و این کار را در اغلب اعمال و رفتارهایی که در جهان از شما سر می‌زند، انجام می‌دهید. این اعمال و رفتارها نیز همانند بومرنگ، بعدها به سمت شما بازمی‌گردد و به طور معمول در هنگام برگشت، شدت پیدا می‌کند.

لابد شنیده‌اید که ” اصل بومرنگ ” به حالت‌های مختلفی بیان شده است. به عنوان مثال: ” از هر دست بدهی از همان دست می‌گیری.” یا جملاتی از قبیل ” بدهید تا به شما داده شود “، یا ” هر چه بکارید، همان را برداشت خواهید کرد.”

اصل بومرنگ؛ کلید گمشده موفقیت است. اما اصل بومرنگ چگونه به زندگی روزانه‌تان مربوط می‌شود؟ به زبان ساده، اگر شما با دیگران بر پایه‌ی عشق و احترام رفتار کنید، متوجه خواهید شد دیگران نیز شما را دوست دارند و به شما احترام خواهند گذاشت. اگر شما به دیگران خدمت کنید، به احتمال قوی به شما خدمت خواهد شد. البته این قانون به رفتارهای منفی هم مربوط می‌شود. بر فرض اگر شما عیب‌جو باشید و دیگران را مورد قضاوت قرار دهید، از این که از شما انتقاد کنند و مورد قضاوتتان قرار دهند تعجب نکنید.

راستی نکته‌ شایان توجه این است که شما همیشه آنچه را می‌دهید، بی کم و کاست دریافت نمی‌کنید. به عنوان مثال، ممکن است از کسی پولی سرقت کنید، ولی به جای آن‌که در تلافی آن، پولی از شما سرقت شود، سر از زندان درمی‌آورید. پاسخی که از اعمالتان می‌گیرید، هر چه باشد، بدین صورت است که نتایج منفی همیشه به دنبال اعمال غیر اخلاقی و نادرست می‌آید در حالی که نتایج مثبت از کارهای شرافتمندانه و درست ناشی می‌شود.

پیش از آن‌که ادامه دهیم، اجازه دهید برخی از تصاویر و برداشت‌های نادرست راجع به ” اصل بومرنگ ” را برطرف کنم. خیلی از آدم‌ها اعتقادی به این اصل ندارند چون نمی‌توانند به آن به عنوان یک چشم‌انداز بلندمدت بنگرند. بازگشت اعمال به ندرت سریع و بلافاصله صورت می‌گیرد. در واقع، اغلب بین اعمال شما و نتایج برگشتی، فاصله‌ی زمانی زیادی وجود دارد.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید دارای یک ” زندگی خوب ” هستید و در زندگی‌تان به دیگران کمک می‌کنید، به دوستانتان وفادارید، در شغلتان خلاق هستید و به خانواده‌تان عشق می‌ورزید ولی هنوز پاداش خوبی دریافت نکرده‌اید، ناامید نشوید. قبل از هر چیز، این امکان وجود دارد که شما نعمت‌هایی را که از قبل در زندگی‌تان وجود دارد، نادیده گرفته‌اید. شما باید آنچه را رالف والدو امرسون باور دارد مورد توجه قرار دهید: این که به اعمال خوب شما در بانگ جهانی ” سود چند برابر ” تعلق می‌گیرد، به این صورت که با گذشت زمان، به ارزش حساب شما در بانک جهانی افزوده می‌شود و روزی شما پاداش قابل توجهی بابت آن دریافت خواهید کرد. مرسوم است که جهان پاداش‌های خود را به افراد سرسختی می‌دهد که با پشتکار برای تحقق هدف اصلی‌شان تلاش وافر می‌کنند… و سپس (در زمانی که ناگهانی و اتفاقی به نظر می‌آید) موفقیتی تکان‌دهنده به دست می‌آورند!

مردم به دلیلی دیگر نیز با اصل بومرنگ مشکل دارند، چرا که به طور معمول توقع برگشت از همان شخصی را دارند که به او خدمتی کرده‌اند. توجه داشته باشید که در اغلب اوقات، اصل بومرنگ به این شیوه عمل نمی‌کند. شما هرگز نمی‌توانید پی ببرید که بازگشت از کجا و از سوی چه کسی صورت خواهد گرفت – یا چه زمانی خواهد رسید – اما مطمئن باشید که همیشه می‌آید.

شاید مؤثرترین راه برای ملاحظه و درک اصل بومرنگ، دیدن آن به صورت ” وارونه ” باشد؛ به عبارت دیگر، بر آنچه در زندگی به سمتتان می‌آید تمرکز کنید چرا که همان خواهد گفت شما در گذشته چه فرستاده بودید.

بنابراین، اگر آنچه می‌خواهید نصیبتان نمی‌شود (به عنوان مثال دوستی، عشق یا صداقت)، این احتمال را در نظر بگیرید که شما از دادن این چیزها به اطرافیانتان دریغ کرده‌اید. چیزی که از دیگران دریغ کرده‌اید از شما نیز دریغ خواهد شد. زمانی که شما شروع به دادن این چیزها کنید، در واقع جریان برگشت آن‌ها را به سمت خود فعال می‌کنید.

اصل بومرنگ که کلید گمشده‌ موفقیت است بسی ساده و واضح است. بفرستید و دریافت کنید. درباره‌ قدرتی فکر کنید که این اصل در دستان شما قرار می‌دهد تا با آن بتوانید چیزهایی را که به زندگی‌تان وارد می‌شود گزینش و تعیین کنید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا