فروش

مزایای استفاده از نیروهای فروش غیرمتمرکز

فروشبا رشد و گسترش سازمان‌ها، مزایای استفاده از نیروهای بازاریابی و فروش غیرمتمرکز برای مدیریت یک مجموعه تا جایی افزایش پیدا می‌کند که این مزایا از هزینه‌های بسیار زیاد استفاده از این نیروها فزونی می‌یابد.

در این مطلب کوتاه به برخی از مزایای این‌گونه از نیروها اشاره می‌کنیم:

1- پرورش و شکل دادن بیشتر و فشرده‌تر بازار و در نتیجه آن حجم فروش بیشتر به‌ منظور جذب هزینه‌های ثابت بیشتر.

2- کنترل مؤثر بیشتر، نظارت اصلاح‌شده و بهبودیافته و بهره‌وری بیشتر در حوزه فروش که از اضافه شدن حداقل یک سطح میانی از عوامل اجرایی این حوزه به نیروهای آن و همچنین کاهش میزان جدا بودن و دور بودن کارکنان اجرایی از یکدیگر حاصل می‌شود.

3- خدمات مشتری بهبودیافته که از کنترل بیشتر و بهتر بر کارکنان فروش حاصل می‌شود.

4- نیاز کمتر و به عبارتی کاهش‌یافته برای زمان‌های استراحت و ترک شغل وابسته به مناطق جغرافیایی مختلف که منجر به کاهش هزینه‌ها هم می‌شود، چراکه بسیاری از این نیروهای فروش تنها از نقاطی به استخدام و فعالیت در سازمان مشغول می‌شوند که بومی همان مناطق خاص هم در نظر گرفته می‌شوند.

5- بهبود و ارتقاء اصول عمومی اخلاق در نیروهای فروش که منجر به تماس‌های مستقیم کمتر مراجعین به با عوامل اجرایی می‌شود، مدت‌زمان مسافرت از یک نقطه ‌به ‌نقطه دیگر را برای آن‌ها کاهش می‌دهد و همچنین منجر به کاهش بازه زمانی دور بودن و خارج شدن یک نیروی فروش از منطقه جغرافیایی می‌شود که باید در آن حاضر بوده و خدمات خود را در آن ارائه کند.

6- هزینه‌های کمتر برای مسافرت و اعزام نیروها از یک نقطه جغرافیایی به یک نقطه جغرافیایی دیگر و همچنین جابجا شدن کمتر نیروها از یک نقطه ‌به‌ نقطه دیگر در داخل منطقه جغرافیایی خود.. .

7- ایجاد و بهره‌مندی از یک برنامه توسعه مدیریت داخلی که در آن دفاتر محلی نه‌ تنها اقدام به ارائه آموزش‌های واقع‌گرایانه و منطبق با شرایط منطقه‌ای خود به نیروهای خودشان می‌کنند، بلکه به ‌عنوان مبنایی برای آموزش نیروهای اجرایی فروش در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا